czwartek, 5 lutego 2009

Sen z ...

Zawsze uważałam, że mam sny niebanalne, sny intrygujące, nie z tej ziemi senne marzenia. Przeżywane w nich perypetie służyć by mogły za historię na niejedną powieść. Nawiedzają mnie sny fantastyczne, sny niepokojące, bywa że horrory, majaki irracjonalne, niedorzeczne sny - te najczęściej zresztą.
Praktycznie codziennie coś mi się śni i raczej pamiętam najważniejsze zajścia a potem rozmyślam jeszcze na jawie gdy mi ten sen coś przywoła. Bywa, że moje senne marzenia są niezwykle sugestywne i wyraźne i mają swoją stałą powtarzalność choć zawsze w innych odsłonach albo kontynuację np. jak ten sen sprzed lat będący bajkową opowieścią gdzie pod koniec śnienia pojawiła się tabliczka z napisem jak w starym kinie, że "ciąg dalszy w przyszły wtorek" i rzeczywiście w kolejny wtorek nastąpił ciąg dalszy przerwanego snu.

A piszę o moim śnie dzisiejszym bo mój blog dotyka tego co już minione a warte ocalenia od zapomnienia... Otóż wystarczyła widać zobaczona kilka dni temu przelotem fotografia czyjaś by postać ta nawiedziła mnie dzisiejszej nocy w śnie.
Zabawna była ta postać, taka wyzuta ze swojej znanej mi roli a śniła mi się stojąc na przejściu na czerwonym świetle, na moim osiedlu.
Charlie Chaplin bo o nim mówię śnił mi się taki, z dziwnym grymasem twarzy, bez tej całej swojej charakteryzacji, w luźnej koszuli zdaje się że w kratę, zauważalnie zmęczony już graniem,i chyba wracający po robocie do domu.




Nigdy nie czytałam jego historii, raczej mnie nie intrygował jako postać mimo, że kino nieme z nim jako dziecko oglądałam nie raz i reakcje były symaptyczne. Na pewno jednak o nim nie rozmyślałam jakoś szczególnie. Dziś poczytałam sobie nieco o nim w Wikipedii. Po nocy w jego towarzystwie zasłużył sobie na to by trochę o nim poczytać:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Charlie_Chaplin
Jego biografia pokazuje jak niełatwo miał w życiu a ile zdołał osiągnąć dzięki pracy i talentowi . Mnie rozbroiło jedno zdanie w tej opowieści:

"Charlie Chaplin wziął udział w konkursie na sobowtóra Charlie Chaplina w San Francisco i nie dotarł do finału".

:)))




Sir Charles "Charlie" Spencer Chaplin (ur. 16.04.1889 w Londynie, zm.25.12.1977 w Vevey w Szwajcarii ) – najbardziej znany hollywodzki aktor i reżyser okresu kina niemego, później także filmów udźwiękowionych.

Brak komentarzy: